menusearch
safeworker.ir

مدیای فیلتر هپاا(H13 HEPA)

اولین تولید کننده ی مدیای فیلتر هپا و لباس های محافظ مواد خطرناک صنایع داروسازی شامل لباس فشار مثبت، چهارلایه ضداسید و sms ضد پودر در کشور

سه شنبه سی ام اردیبهشت ۹۹
(7)
(0)
مدیای فیلتر هپاا(H13 HEPA)

نام محصول:مدیای فیلتر هپاا(H13 HEPA)

مقدمه:

 

ساختار فیلتر هپا

 

 

یک فیلتر از جنس مواد پلیمری و الیاف ویژه را تصویر کنید که منافذ بسیار ریزی داشته و ذرات معلق بالاتر از ۳/میکرون قادر به عبور از این منافذ نیستند. این تعریف ساده‌ای از ساختار و عملکرد فیلتر هپاست؛ اما اگر یک ورق یا لایه از این فیلتر در یک دستگاه قرار گیرد، به دلیل سطح تماس بسیار کم، میزان هوای تصفیه‌شده بسیار ناچیز می‌شود و همچنین منافذ خیلی زود به‌وسیله گردوخاک مسدود می‌شوند و می‌بایست فیلتر را تعویض کرد. با تا کردن این فیلتر به شکل آکاردئونی به جلو و عقب سطح بسیار بزرگی از فیلتر در فضای بسیار کوچکی قرار می‌گیرد. به‌این‌ترتیب می‌توان مساحت بیشتری از ورقه‌ها را در یک فضای اندک جای داد. این همان روشی است که در طراحی فیلترهای هپا به‌کاررفته است و امروزه در برخی از دستگاه‌های تصفیه هوا فیلترهایی به مساحت ۴۰ مترمربع به همین روش در دستگاه جای می‌گیرند. در یک نگاه ظاهر یک فیلتر هپا، فیلتر هوای خودروهای سواری را به یاد می‌آورد.

a22

فضای باز بین الیاف‌های تشکیل‌دهنده فیلتر هپا تا ۰.۳ میکرون است و برخلاف تصور عمومی عملکرد جذب ذرات توسط فیلتر هپا مانند الک کردن یا غربال کردن نیست. ذرات معلق به‌صورت شناور با جریان هوا با عبور از فیلتر در لابه‌لای لایه‌های فیلتر هپا به دام می‌افتند و جریان هوا با انعطافی که دارد از میان شبکه فیلتر عبور می‌کند. برخلاف فیلترهای Membrane (پرده‌ای، غشایی، ممبران) که مانند یک الک در یک‌لایه، ذرات معلق را به دام می‌اندازد، فیلتر هپا ذرات را در لایه‌های متعدد و مختلف خود نگه‌داشته و خیلی دیرتر مسدود می‌شود و مانع عبور جریان هوای سالم هم نمی‌شود. هدف استفاده از فیلتر هپا جذب ذرات فوق‌العاده ریز آلاینده است و طراحی آن به‌نوعی است که با سه روش هم‌زمان به این هدف دست پیدا می‌کند.

98489498498

۱-مسدود کردن (interception)

ذرات کوچک‌تر از ۱۰۰ نانومتر، هنگام عبور جریان هوا از لابه‌لای الیاف فیلتر، گیر افتاده و به آن می‌چسبند ولی شعاع هوا با انعطاف، از فیلتر خارج می‌شود.

۲ –  گیر افتادن ذرات به علت تراکم بافت الیافی (Impact)

ذرات بزرگ‌تر از ۱ میکرون، به علت بافت بسیار متراکم فیلتر، در آن گیر می‌افتد و جریان هوا با حرکت منحنی از راه‌های باز میان فیلتر عبور می‌کند.

۳ – انتشار و پراکندگی (Diffusion)

جهت حرکت ذرات ریزتر از ۱/۰ میکرون، به علت برخورد با مولکول‌های گازی به‌طور مداوم تغییر می‌کند و یک مسیر نامنظم و براونی را طی می‌کنند که باعث کاهش سرعت آن‌ها شده و این تأخیر احتمال توقف و گیرکردن و نشست ذرات معلق را در فیلتر بالا می‌برد.

 

84988974

 

حقایقی در مورد فیلترهای هپا

 

هپا در انگلیسی ابتدای حروف High Efficiency Particulate Air است. فیلتر هپا در دستگاه‌های مختلفی به ویژه اتاق تمیز صنایع داروسازی مورداستفاده قرار می‌گیرند.

برای اینکه یک فیلتر در رده هپا قرار گیرد باید بتواند ذراتی به کوچکی ۳ /میکرون را جذب کند. پایین‌ترین رده هپا که به HEPA10 یا H10 معروف است می‌تواند ۸۵% ذرات را فیلتر نماید. بالاترین رده هپا هم H14 است که تا ۹۹.۹۹۵% ذرات را جذب می‌کند؛ بنابراین رده‌های فیلتر هپا بر اساس قدرت فیلتراسیون آن‌ها است.

 

 

capture

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

جنس: 7لایه شامل پارچه ی اسپانباند و ملتبلون

گرماژ 135

 

 

کاربری: تولید کنندگان فیلتر هپا جهت صنایع دارویی،اتمی،بیمارستانی و...- تولید کنندگان ماسک جهت حفاظت دربرابر انواع باکتری وویروسهای خطرناک همانند کرونا

 

 

تست آزمایشگاهی:

 

گالری تصاویر محصول
 مدیای فیلتر هپاا(H13  HEPA)
 باکس-هپا
تصاویر
بیشتر